Járműklíma, autóklíma tudástár   |   Járműklíma alkatrész áruház   |   Akciós járműklíma ajánlatunk

Segítséget kérek!

Gépkocsi klíma problémával, megoldásokkal, karbantartással, üzemeltetéssel kapcsolatos általános témakör.

Moderátor: dr.Moha

Re: Segítséget kérek!

HozzászólásSzerző: dr.Moha Dátum: 2015.07.06. 22:44

DOKKOLÓ írta:Üdv!

Ígértem, hogy megírom mi volt a gond. Most jött el az ideje.. :) A tavalyi kemény "nyár" miatt nem foglalkoztam a klímával. Idén tavasszal lett meg a hiba forrása. Kevés gáz.. A srác adatbázisa 500 grammot írt, ennyire lett feltöltve, meg gondolom ment is el belőle. Kicsit utánanéztem, 525-575 a helyes. Felső érték lett beletéve, most adja az áldást keményen. Alapjáraton 7-8 fok 2-es ventilátor fokozaton, 35 fokban. :D

Köszi! :)
Moha
Avatar
dr.Moha
autóklíma javító
autóklíma javító
 
Hozzászólások: 1010
Csatlakozott: 2005.05.09. 21:30
Tartózkodási hely: Magyarország - Csömör

Re: Segítséget kérek!

HozzászólásSzerző: DOKKOLÓ Dátum: 2015.07.06. 22:17

Üdv!

Ígértem, hogy megírom mi volt a gond. Most jött el az ideje.. :) A tavalyi kemény "nyár" miatt nem foglalkoztam a klímával. Idén tavasszal lett meg a hiba forrása. Kevés gáz.. A srác adatbázisa 500 grammot írt, ennyire lett feltöltve, meg gondolom ment is el belőle. Kicsit utánanéztem, 525-575 a helyes. Felső érték lett beletéve, most adja az áldást keményen. Alapjáraton 7-8 fok 2-es ventilátor fokozaton, 35 fokban. :D
DOKKOLÓ
kezdő fórumozó
kezdő fórumozó
 
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2014.06.23. 15:02

Re: Segítséget kérek!

HozzászólásSzerző: dr.Moha Dátum: 2014.07.01. 07:47

DOKKOLÓ írta:Igen őt ismerem. Egyelőre nézek itt a környéken. Ha meglett a hiba mindenképp megírom. :)

Köszi!
Moha
Avatar
dr.Moha
autóklíma javító
autóklíma javító
 
Hozzászólások: 1010
Csatlakozott: 2005.05.09. 21:30
Tartózkodási hely: Magyarország - Csömör

Re: Segítséget kérek!

HozzászólásSzerző: DOKKOLÓ Dátum: 2014.06.27. 22:00

Igen őt ismerem. Egyelőre nézek itt a környéken. Ha meglett a hiba mindenképp megírom. :)
DOKKOLÓ
kezdő fórumozó
kezdő fórumozó
 
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2014.06.23. 15:02

Re: Segítséget kérek!

HozzászólásSzerző: dr.Moha Dátum: 2014.06.27. 07:52

DOKKOLÓ írta:Köszi a gyors választ! Akkor ez szerinted nem normális működés még ilyen kis motornál sem?
Veszprém 50km-es körzetében tudnál esetleg hozzáértő szerelőt ajánlani?

Hali!
Az biztos, hogy így nem jó, 50km-es körzetben nem tudok, de Körmenden van egy tuti szaki.....
Moha
Avatar
dr.Moha
autóklíma javító
autóklíma javító
 
Hozzászólások: 1010
Csatlakozott: 2005.05.09. 21:30
Tartózkodási hely: Magyarország - Csömör

Re: Segítséget kérek!

HozzászólásSzerző: DOKKOLÓ Dátum: 2014.06.25. 09:47

Köszi a gyors választ! Akkor ez szerinted nem normális működés még ilyen kis motornál sem?
Veszprém 50km-es körzetében tudnál esetleg hozzáértő szerelőt ajánlani?
DOKKOLÓ
kezdő fórumozó
kezdő fórumozó
 
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2014.06.23. 15:02

Re: Segítséget kérek!

HozzászólásSzerző: dr.Moha Dátum: 2014.06.25. 07:38

DOKKOLÓ írta:Sziasztok!

Van egy Punto 2 1,2 16V '03-as autóm. Leírom a klíma teljes előéletét így talán könnyebb kideríteni mi lehet a gond.


2012 tél: autó vétel.

2013 nyár: Klíma csak jelképesen hűtött így elvittem szerelőhöz. Megállapították, hogy a kompresszor nem szállít eleget, vettem egy bontottat. Kicserélték, vákuum, nyomáspróba, előírt gáz mennyiség + olaj és egész nyáron jó volt.
Az tűnt csak fel, hogy álló helyzetben (alapjáraton), jelentősen lecsökken a hűtőteljesítmény. De nem foglalkoztam vele, mert szinte csak városon kívül használtam a kocsit, itt pedig nagyon jó volt.

2014 nyár: Ismét nem hűt jól (13-14 fok). Ugyanott megállapították, hogy lassan de biztosan ereszt valahol a rendszer, de nem tudtam ott hagyni az autót napokra. Ezért abban maradtunk, hogy rátöltenek (sacc/kb. mennyiséget) és ősszel átnézik.

Most ismételten nagyon jó lett, de mivel jelenleg sokat megyek városban, zavart, hogy alapjáraton továbbra is leesik a teljesítmény. Ezért, hogy konkrét adatokkal szolgálhassak, betettem egy digitális hőmérőt a szellőző rostélyokhoz.


A méréseim eredményei: (2-es ventifokozat, külső keringetés, 30 fok, álló helyzetben)
-alapjáraton: 11-12 fok között ingadozik a befújt levegő
-fordulaton: folyamatos 2000rpm mellett 5-6 fok
Ez érezhető is, sajnos a 11-12 fok kevés ahhoz, hogy a 30 fokban megfelelően lehűtse az utasteret.

A kérdésem, hogy ekkora visszaesés normális-e? Megfordult a fejemben az is, hogy egy 1.2-es motor egy kis kompresszorral párosítva alapjáraton egyszerűen ennyit tud.
Csak nem hagy nyugodni, hogy idáig egy kocsinál se tapasztaltam ekkora kilengést, alapjáraton is bőven elég volt a teljesítmény. (Grande 1.4B 77, Bravo2 1.4B 90, Rover 1.4B 103). Pedig ezek se voltak egy erőgépek.

A klímahűtő természetesen tiszta, ventilátor kapcsol, fagyásérzékelő 2-3 fok között tilt, emelt alapjárat is van.
Hát nagyon köszönöm aki érdemi válasszal tud szolgálni..

Hali!
Sztem lehet egy-két dolog, pl az expanziós szelep, szárító szűrő, vagy kevés a gáz. Nyomásértékek hiányában ezek a tippjeim, az előírt töltési mennyiségre pedig annyit, hogy volt már rá példa, hogy nem megfelelő adatok alapján töltöttek, vagy a gép nem volt a toppon....
Moha
Avatar
dr.Moha
autóklíma javító
autóklíma javító
 
Hozzászólások: 1010
Csatlakozott: 2005.05.09. 21:30
Tartózkodási hely: Magyarország - Csömör

Re: Segítséget kérek!

HozzászólásSzerző: DOKKOLÓ Dátum: 2014.06.24. 20:58

Sziasztok!

Van egy Punto 2 1,2 16V '03-as autóm. Leírom a klíma teljes előéletét így talán könnyebb kideríteni mi lehet a gond.


2012 tél: autó vétel.

2013 nyár: Klíma csak jelképesen hűtött így elvittem szerelőhöz. Megállapították, hogy a kompresszor nem szállít eleget, vettem egy bontottat. Kicserélték, vákuum, nyomáspróba, előírt gáz mennyiség + olaj és egész nyáron jó volt.
Az tűnt csak fel, hogy álló helyzetben (alapjáraton), jelentősen lecsökken a hűtőteljesítmény. De nem foglalkoztam vele, mert szinte csak városon kívül használtam a kocsit, itt pedig nagyon jó volt.

2014 nyár: Ismét nem hűt jól (13-14 fok). Ugyanott megállapították, hogy lassan de biztosan ereszt valahol a rendszer, de nem tudtam ott hagyni az autót napokra. Ezért abban maradtunk, hogy rátöltenek (sacc/kb. mennyiséget) és ősszel átnézik.

Most ismételten nagyon jó lett, de mivel jelenleg sokat megyek városban, zavart, hogy alapjáraton továbbra is leesik a teljesítmény. Ezért, hogy konkrét adatokkal szolgálhassak, betettem egy digitális hőmérőt a szellőző rostélyokhoz.


A méréseim eredményei: (2-es ventifokozat, külső keringetés, 30 fok, álló helyzetben)
-alapjáraton: 11-12 fok között ingadozik a befújt levegő
-fordulaton: folyamatos 2000rpm mellett 5-6 fok
Ez érezhető is, sajnos a 11-12 fok kevés ahhoz, hogy a 30 fokban megfelelően lehűtse az utasteret.

A kérdésem, hogy ekkora visszaesés normális-e? Megfordult a fejemben az is, hogy egy 1.2-es motor egy kis kompresszorral párosítva alapjáraton egyszerűen ennyit tud.
Csak nem hagy nyugodni, hogy idáig egy kocsinál se tapasztaltam ekkora kilengést, alapjáraton is bőven elég volt a teljesítmény. (Grande 1.4B 77, Bravo2 1.4B 90, Rover 1.4B 103). Pedig ezek se voltak egy erőgépek.

A klímahűtő természetesen tiszta, ventilátor kapcsol, fagyásérzékelő 2-3 fok között tilt, emelt alapjárat is van.
Hát nagyon köszönöm aki érdemi válasszal tud szolgálni..
DOKKOLÓ
kezdő fórumozó
kezdő fórumozó
 
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2014.06.23. 15:02

Re: Segítséget kérek!

HozzászólásSzerző: xmbela Dátum: 2014.06.07. 20:16

GnandtB írta:Szia Moha!

Érdeklődni szeretnék, van egy 97-es Corolla-m, amiben nem kapcsol be a klímahűttő-ventillátora....a hűtőközeg most lett kicserélve, fújja is a hideget, csak a ventillátor nem kapcsol be, direktre kötve működik. Ahogy olvasgattam itt a fórumba a nyomásérzékelő kapcsolja a ventillátort, akkor elvileg az lehet a rossz? Hogyan tudnám kimérni, hogy megbizonyosodjak róla, hogy valóban az a hiba forrása? Ellenállás változásnak kell nézni az érzékelőn?
Válaszodat előre is köszönöm.

Balázs


Ha nem indul a kompresszorral együtt, akkor nem nyomásszenzor a probléma!
A biztosítékát és a reléjét keresd meg a biztosítékdobozban. Ha a biztosíték jó, akkor a reléfoglalatot mérd ki.
xmbela
autóklíma javító
autóklíma javító
 
Hozzászólások: 97
Csatlakozott: 2006.06.12. 14:35
Tartózkodási hely: Magyarország - Körmend

Re: Segítséget kérek!

HozzászólásSzerző: dr.Moha Dátum: 2014.06.06. 07:11

GnandtB írta:Szia Moha!

Érdeklődni szeretnék, van egy 97-es Corolla-m, amiben nem kapcsol be a klímahűttő-ventillátora....a hűtőközeg most lett kicserélve, fújja is a hideget, csak a ventillátor nem kapcsol be, direktre kötve működik. Ahogy olvasgattam itt a fórumba a nyomásérzékelő kapcsolja a ventillátort, akkor elvileg az lehet a rossz? Hogyan tudnám kimérni, hogy megbizonyosodjak róla, hogy valóban az a hiba forrása? Ellenállás változásnak kell nézni az érzékelőn?
Válaszodat előre is köszönöm.

Balázs

Hali!
A legegyszerűbben úgy megéred az ellenállását és azt, hogy negatívat vagy pozitívat kapcsol, ha egyáltalán kapcsol. Ha semmit nem tudsz mérni rajta, akkor az a rossz. Szerintem is az a rossz, mert az akkori évjáratokban még nem a motor vezérlő és nem a bsi kapcsolgatta, és más nincs a körben. Még azt tudod megnézni, hogy test van-e, meg hogy áramot kap-e a kapcsoló...
Moha
Avatar
dr.Moha
autóklíma javító
autóklíma javító
 
Hozzászólások: 1010
Csatlakozott: 2005.05.09. 21:30
Tartózkodási hely: Magyarország - Csömör

Re: Segítséget kérek!

HozzászólásSzerző: GnandtB Dátum: 2014.06.05. 11:38

Szia Moha!

Érdeklődni szeretnék, van egy 97-es Corolla-m, amiben nem kapcsol be a klímahűttő-ventillátora....a hűtőközeg most lett kicserélve, fújja is a hideget, csak a ventillátor nem kapcsol be, direktre kötve működik. Ahogy olvasgattam itt a fórumba a nyomásérzékelő kapcsolja a ventillátort, akkor elvileg az lehet a rossz? Hogyan tudnám kimérni, hogy megbizonyosodjak róla, hogy valóban az a hiba forrása? Ellenállás változásnak kell nézni az érzékelőn?
Válaszodat előre is köszönöm.

Balázs
GnandtB
első próbálkozó
első próbálkozó
 
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2014.05.30. 17:46

Re: Segítséget kérek!

HozzászólásSzerző: dr.Moha Dátum: 2012.09.14. 08:13

emerlot írta:Hali minden fórumozónak.

Igaz hogy kifelé megyünk a szezonból, de nekem most adódott súlyos gondom. Adott egy 1997-es ASTRA F 1,4 16V magyarországi üzembehelyezésű, utólag szerelt klímával. 7 éve van meg az autó, eleinte hűtőventillátorral volt gondom, illetve a motort szerintem túlságosan is terhelte a klíma, de a hűtőteljesítménnyel nem volt gond, nem kellett tölteni egyszer sem. A nyáron elkezdett valami csicseregni a kompresszor felől, ami a klíma elindításával elhalgatott. A hang hol előjött, hol nem. Helyi szerelőnek megmutattam, aki csapágycserét és átvizsgálást helyezett kilátásba. Így otthagytam az autót, mert nem kellett 1 hétig. 4 nap után szóltak, hogy gond van leszerelés után a kompresszor csatlakozásai sérültnek találtattak, így nem éri meg felújítani. A Delphi V5 típusú 5303 számú kompresszorról van szó. Sebaj kerítsünk hozzá másikat. Az a fellelhető bontókban nincs, neten szintén nem találni eladót- sőt ilyen cikkszámút sem. Jól van mondom ha lehet rakják össze rövidebb szíjjal kompresszor nélkül, és keresünk valahol másik kompresszort a minta alapján. Ezt állítólag nem lehet kivitelezni, aminek nekem sem kedvem, sem tehetségem utánnajárni. Őszintén szólva becsapva érzem magam. A csicsergés megvan, a kompresszor pedig kukába való. Mit lehet tenni? Helyettesíthető -e valamivel az eredeti? Erre az autóra már az értékének felét nem akarom rákölteni új kompressorra, de így sem maradhat.

Előre is köszönöm.

Emerlot.

Hali!
A csicsergés ezeknél az utángyártott klímáknál tipikus. A szíj feszítő kopása okozhatja, kopik a műanyag és csak terheléskor hallgat el. A kompresszort meg tudjuk nézni, ha rossz, akkor tudjuk javítani. Az árakat megtalálhatod a weboldalon, minden javítás egy töltés és egy szerelési munkadíjjal kezdődik.
Moha
Avatar
dr.Moha
autóklíma javító
autóklíma javító
 
Hozzászólások: 1010
Csatlakozott: 2005.05.09. 21:30
Tartózkodási hely: Magyarország - Csömör

Re: Segítséget kérek!

HozzászólásSzerző: emerlot Dátum: 2012.09.13. 21:33

Hali minden fórumozónak.

Igaz hogy kifelé megyünk a szezonból, de nekem most adódott súlyos gondom. Adott egy 1997-es ASTRA F 1,4 16V magyarországi üzembehelyezésű, utólag szerelt klímával. 7 éve van meg az autó, eleinte hűtőventillátorral volt gondom, illetve a motort szerintem túlságosan is terhelte a klíma, de a hűtőteljesítménnyel nem volt gond, nem kellett tölteni egyszer sem. A nyáron elkezdett valami csicseregni a kompresszor felől, ami a klíma elindításával elhalgatott. A hang hol előjött, hol nem. Helyi szerelőnek megmutattam, aki csapágycserét és átvizsgálást helyezett kilátásba. Így otthagytam az autót, mert nem kellett 1 hétig. 4 nap után szóltak, hogy gond van leszerelés után a kompresszor csatlakozásai sérültnek találtattak, így nem éri meg felújítani. A Delphi V5 típusú 5303 számú kompresszorról van szó. Sebaj kerítsünk hozzá másikat. Az a fellelhető bontókban nincs, neten szintén nem találni eladót- sőt ilyen cikkszámút sem. Jól van mondom ha lehet rakják össze rövidebb szíjjal kompresszor nélkül, és keresünk valahol másik kompresszort a minta alapján. Ezt állítólag nem lehet kivitelezni, aminek nekem sem kedvem, sem tehetségem utánnajárni. Őszintén szólva becsapva érzem magam. A csicsergés megvan, a kompresszor pedig kukába való. Mit lehet tenni? Helyettesíthető -e valamivel az eredeti? Erre az autóra már az értékének felét nem akarom rákölteni új kompressorra, de így sem maradhat.

Előre is köszönöm.

Emerlot.
emerlot
első próbálkozó
első próbálkozó
 
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2012.09.12. 21:15

Re: Segítséget kérek!

HozzászólásSzerző: dr.Moha Dátum: 2012.07.22. 15:42

6Ulf írta:Szia!

Egy 2 es golfba atepitett klimatronicrol lenne szo. Uj huto uj kompresszor nem ereszti el a gazat es megsem hut mik lehetnek az okok amikor a kompresszort kicsereltuk ment kb 1 orat de akkor sem nyomott 11 fok alatti levegot, es kb ugyanez a problema egy 3 as golfban is csak klimatronikos. Hibakodok nincsenek. Mi lehet a problema?

Elore is koszonom
Udv
Lajos

Hali!
Kevés gáz, sok olaj, dugulás, expanziós szelep.... Esetleg a fűtés csap, vagy terelőlapát...
Moha
Avatar
dr.Moha
autóklíma javító
autóklíma javító
 
Hozzászólások: 1010
Csatlakozott: 2005.05.09. 21:30
Tartózkodási hely: Magyarország - Csömör

Re: Segítséget kérek!

HozzászólásSzerző: 6Ulf Dátum: 2012.07.22. 12:31

Szia!

Egy 2 es golfba atepitett klimatronicrol lenne szo. Uj huto uj kompresszor nem ereszti el a gazat es megsem hut mik lehetnek az okok amikor a kompresszort kicsereltuk ment kb 1 orat de akkor sem nyomott 11 fok alatti levegot, es kb ugyanez a problema egy 3 as golfban is csak klimatronikos. Hibakodok nincsenek. Mi lehet a problema?

Elore is koszonom
Udv
Lajos
6Ulf
első próbálkozó
első próbálkozó
 
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2012.07.17. 12:23

Re: Segítséget kérek!

HozzászólásSzerző: dr.Moha Dátum: 2012.07.21. 00:06

narancsszínű írta:Kedves dr. Moha!
6 éves Multiplam klímájával még nem történt semmi a rendszeres szürő cserén és alkalmi habos tisztitáson kívül. A multkori melegekben néha úgy éreztem, hogy nem hűt megfelelően, és még sohasem láttam (pedig figyeltem), hogy kondenzvíz megjelent volna az elvezető cső végén. Az elvezető átjárható (sodrony darabbal kipróbáltam), és ügyelek arra, hogy lehetőleg az elpárologtató kiszáradjon mialőtt leállítom a motort, mégis elég gyakran bebüdösödik.
Hogy biztos legyek a dologban a minap bedugtam egy hőmérőt a szellőzőrácson. Normál városi tempó és 20-22 fokos külső levegő hőmérséklet melett 6 fokot mutatott. Ezzel az eredménnyel gondolom nincs okom hibára (esetleg kevés gáza) gyanakodni?

Hali!
Ha bebüdösödik próbáld meg a kondenzvíz kifolyón benyomni a habot, ha ez sem segít, akkor csak a hőcserélő kiszerelésével oldódik meg a szag probléma.
A hőfok pedig normális.
Moha
Avatar
dr.Moha
autóklíma javító
autóklíma javító
 
Hozzászólások: 1010
Csatlakozott: 2005.05.09. 21:30
Tartózkodási hely: Magyarország - Csömör

Re: Segítséget kérek!

HozzászólásSzerző: narancsszínű Dátum: 2012.07.18. 23:43

Kedves dr. Moha!
6 éves Multiplam klímájával még nem történt semmi a rendszeres szürő cserén és alkalmi habos tisztitáson kívül. A multkori melegekben néha úgy éreztem, hogy nem hűt megfelelően, és még sohasem láttam (pedig figyeltem), hogy kondenzvíz megjelent volna az elvezető cső végén. Az elvezető átjárható (sodrony darabbal kipróbáltam), és ügyelek arra, hogy lehetőleg az elpárologtató kiszáradjon mialőtt leállítom a motort, mégis elég gyakran bebüdösödik.
Hogy biztos legyek a dologban a minap bedugtam egy hőmérőt a szellőzőrácson. Normál városi tempó és 20-22 fokos külső levegő hőmérséklet melett 6 fokot mutatott. Ezzel az eredménnyel gondolom nincs okom hibára (esetleg kevés gáza) gyanakodni?
narancsszínű
első próbálkozó
első próbálkozó
 
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2012.07.17. 16:10

Re: Segítséget kérek!

HozzászólásSzerző: dr.Moha Dátum: 2012.07.12. 20:39

gabeszbanc írta:
dr.Moha írta:
gabeszbanc írta:Szia Dr. Moha!

Még mielőtt szervízhez fordulnék szeretném kikérni a véleményed.
Mitsubishi Carisma manuális klímáról van szó.
A tavalyi szezonban teljesen fel lett töltve a hűtőközeg (gáz), és nem tudom, hogy fontos e, de a 2 fokozatból(eco és *) az eco ki lett iktatva, és directbe lett kötve a * funkció, egy elektromos elosztó szerkezet cseréjét elkerülendő. Működött.

Jelen szezonban azt tapasztaltam, hogy reggeli hűvösben kapcsol a hűtés, viszont kb. fél perc után kikapcsol. Ezt kb. 2-4 percenként ismétli. Ahogy emelkedik a hőmérséklet, ill. a motortér hőmérséklet, ez a ciklus 5 mp hűtés és 2-4 perc nem hűtés arányban változik. Nagy melegben pedig van, hogy nem is kapcsol.
Bekapcsoláskor nagy fordulatszám esés tapasztalható, alapjáratnál majdhogynem lefullad.

Egyébként amikor bekapcsol, rögtön érezhető a hideg levegő, tehát úgy gondolom, hogy nem gáz problémás.

Egy gyors véleményt szeretnék, ha megoldható, mielőtt belesülök a kocsiba...:D:D
Várom

Gabeszbanc

Hali!
A megoldás egyszerű: A két hűtő közötti rész el van tömítődve, a vízhűtőt ki kell venni és kitakarítani a lamellák közül a koszt. Ha ez megvan újra rendesen fog működni....
Üdv:
Moha


Szia Moha!

Elvittem gyógyítani, a következőt derítették ki:
A gáz az egyik szelepen keresztül elszivárgott, amit a kupak tulzottan nyomott. A követő UVs folyadék máshol nem mutatott szivárgást. Feltöltötte a rendszert, le nyomáspróbázta, minden klappolt..bírta a 20 BARt. Ekkor kapcsolta próbaként a klímát az utatérben, és már egyáltalán nem kapcsolt a kompresszor. Áramot kapott, viszont a szerelő szerint a kompresszor mágneskapcsolója nem húz be.

Véleményed szerint mit lehet kezdeni ezzel? Vagy tényleg csak a komplett kompresszor csere az orvosság? Vagy esetleg külön hozzá lehet jutni ilyen mágneskapcsolóhoz? Vagy esetleg felújítja, tekercseli valaki? és hogy bizonyosodhatok meg arról, hogy tényleg ez a gond?
:S:S

Ja, és ha nincs gáz a rendszerben, attól még bekapcsol a kompresszor? (mivel visszavetettem a gázt, pénztárcakímélés okán, és majd csak ha megoldódik ez a kompresszor mizéria, akkor töltetem meg)
Örülnék egy jó tanácsnak. Előre is kösz,

gabeszbanc

Hali!
A kupak nem tudja nyomni a szelepet, ez csak duma! Az első írásod szerint kapcsolt a kompi, most töltés után miért nem? Ez megint duma! Ha azóta beszart a mágnestekercs, akkor azt lehet cserélni. Úgy tudsz erről megbizonyosodni, hogy másik szakit keresel. Autóvillamosságis is meg tudja mérni a tekercset gáz nélkül is. Az első írásodból az derült ki, hogy el van dugulva a hűtők külső része. Miért nem a mosással kezdted?
Moha
Avatar
dr.Moha
autóklíma javító
autóklíma javító
 
Hozzászólások: 1010
Csatlakozott: 2005.05.09. 21:30
Tartózkodási hely: Magyarország - Csömör

Re: Segítséget kérek!

HozzászólásSzerző: gabeszbanc Dátum: 2012.07.12. 16:19

dr.Moha írta:
gabeszbanc írta:Szia Dr. Moha!

Még mielőtt szervízhez fordulnék szeretném kikérni a véleményed.
Mitsubishi Carisma manuális klímáról van szó.
A tavalyi szezonban teljesen fel lett töltve a hűtőközeg (gáz), és nem tudom, hogy fontos e, de a 2 fokozatból(eco és *) az eco ki lett iktatva, és directbe lett kötve a * funkció, egy elektromos elosztó szerkezet cseréjét elkerülendő. Működött.

Jelen szezonban azt tapasztaltam, hogy reggeli hűvösben kapcsol a hűtés, viszont kb. fél perc után kikapcsol. Ezt kb. 2-4 percenként ismétli. Ahogy emelkedik a hőmérséklet, ill. a motortér hőmérséklet, ez a ciklus 5 mp hűtés és 2-4 perc nem hűtés arányban változik. Nagy melegben pedig van, hogy nem is kapcsol.
Bekapcsoláskor nagy fordulatszám esés tapasztalható, alapjáratnál majdhogynem lefullad.

Egyébként amikor bekapcsol, rögtön érezhető a hideg levegő, tehát úgy gondolom, hogy nem gáz problémás.

Egy gyors véleményt szeretnék, ha megoldható, mielőtt belesülök a kocsiba...:D:D
Várom

Gabeszbanc

Hali!
A megoldás egyszerű: A két hűtő közötti rész el van tömítődve, a vízhűtőt ki kell venni és kitakarítani a lamellák közül a koszt. Ha ez megvan újra rendesen fog működni....
Üdv:
Moha


Szia Moha!

Elvittem gyógyítani, a következőt derítették ki:
A gáz az egyik szelepen keresztül elszivárgott, amit a kupak tulzottan nyomott. A követő UVs folyadék máshol nem mutatott szivárgást. Feltöltötte a rendszert, le nyomáspróbázta, minden klappolt..bírta a 20 BARt. Ekkor kapcsolta próbaként a klímát az utatérben, és már egyáltalán nem kapcsolt a kompresszor. Áramot kapott, viszont a szerelő szerint a kompresszor mágneskapcsolója nem húz be.

Véleményed szerint mit lehet kezdeni ezzel? Vagy tényleg csak a komplett kompresszor csere az orvosság? Vagy esetleg külön hozzá lehet jutni ilyen mágneskapcsolóhoz? Vagy esetleg felújítja, tekercseli valaki? és hogy bizonyosodhatok meg arról, hogy tényleg ez a gond?
:S:S

Ja, és ha nincs gáz a rendszerben, attól még bekapcsol a kompresszor? (mivel visszavetettem a gázt, pénztárcakímélés okán, és majd csak ha megoldódik ez a kompresszor mizéria, akkor töltetem meg)
Örülnék egy jó tanácsnak. Előre is kösz,

gabeszbanc
gabeszbanc
már merek kérdezni
már merek kérdezni
 
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2012.07.09. 17:50

Re: Segítséget kérek!

HozzászólásSzerző: dr.Moha Dátum: 2012.07.10. 23:34

gabeszbanc írta:Szia Dr. Moha!

Még mielőtt szervízhez fordulnék szeretném kikérni a véleményed.
Mitsubishi Carisma manuális klímáról van szó.
A tavalyi szezonban teljesen fel lett töltve a hűtőközeg (gáz), és nem tudom, hogy fontos e, de a 2 fokozatból(eco és *) az eco ki lett iktatva, és directbe lett kötve a * funkció, egy elektromos elosztó szerkezet cseréjét elkerülendő. Működött.

Jelen szezonban azt tapasztaltam, hogy reggeli hűvösben kapcsol a hűtés, viszont kb. fél perc után kikapcsol. Ezt kb. 2-4 percenként ismétli. Ahogy emelkedik a hőmérséklet, ill. a motortér hőmérséklet, ez a ciklus 5 mp hűtés és 2-4 perc nem hűtés arányban változik. Nagy melegben pedig van, hogy nem is kapcsol.
Bekapcsoláskor nagy fordulatszám esés tapasztalható, alapjáratnál majdhogynem lefullad.

Egyébként amikor bekapcsol, rögtön érezhető a hideg levegő, tehát úgy gondolom, hogy nem gáz problémás.

Egy gyors véleményt szeretnék, ha megoldható, mielőtt belesülök a kocsiba...:D:D
Várom

Gabeszbanc

Hali!
A megoldás egyszerű: A két hűtő közötti rész el van tömítődve, a vízhűtőt ki kell venni és kitakarítani a lamellák közül a koszt. Ha ez megvan újra rendesen fog működni....
Üdv:
Moha
Moha
Avatar
dr.Moha
autóklíma javító
autóklíma javító
 
Hozzászólások: 1010
Csatlakozott: 2005.05.09. 21:30
Tartózkodási hely: Magyarország - Csömör

Következő

Vissza: Utastér hűtés - klíma

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég

cron