Járműklíma, autóklíma tudástár   |   Járműklíma alkatrész áruház   |   Akciós járműklíma ajánlatunk

Általános

Gépkocsi klíma problémával, megoldásokkal, karbantartással, üzemeltetéssel kapcsolatos általános témakör.

Moderátor: dr.Moha

HozzászólásSzerző: millep Dátum: 2009.04.06. 13:56

Sziasztok!

Egy olyan problémám lenne hogy elment a kocsimból a klímagáz.(Renault Megane 1.5 dci 2005) Feltöltettem most meg egyszer bekapcsol egyszer nem! Mi lehet a probléma? A ventillátor megy,amugy manuális a klíma!

Köszi előre is
millep
kezdő fórumozó
kezdő fórumozó
 
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2009.04.06. 13:52

HozzászólásSzerző: dr.Moha Dátum: 2009.04.06. 08:01

vaczi írta:Szia!

A zöld tömítőkarika csak a kompresszornál volt,lemez volt a többi,de azokat is cseréltem.Olajfolyást nem láttam,de gyanús a kompresszorban lévő olajszint is. Ha elkészült a motor projekt,mindenképpen kereslek.

Üdv.:

Krisztián

Hali!
Rendben, köszi!
Moha
Avatar
dr.Moha
autóklíma javító
autóklíma javító
 
Hozzászólások: 978
Csatlakozott: 2005.05.09. 21:30
Tartózkodási hely: Magyarország - Csömör

HozzászólásSzerző: vaczi Dátum: 2009.04.05. 12:17

Szia!

A zöld tömítőkarika csak a kompresszornál volt,lemez volt a többi,de azokat is cseréltem.Olajfolyást nem láttam,de gyanús a kompresszorban lévő olajszint is. Ha elkészült a motor projekt,mindenképpen kereslek.

Üdv.:

Krisztián
vaczi
kezdő fórumozó
kezdő fórumozó
 
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2009.04.02. 20:49

HozzászólásSzerző: dr.Moha Dátum: 2009.04.04. 13:31

vaczi írta:Szia!

Van egy 1986-os Chryslerem. Az R12-vel szerelték. Anno működött a rendszer,de a gumicsövek porózussá váltak,nyomták az olajat. Ezeket kicseréltem,feltöltettem a rendszert. Kb. 6 hónapig működött is tökéletesen. A gáz elszökött,de egészen mostanáig nem találtuk a hibát,pedig szivárgáskeresővel is néztük. Egyéb okból a motort kivettem az autóból,akkor derült ki,hogy a kompresszoron lévő csöveken a zöld tömítőkarikák szétmorzsolódtak. Elég lenne csak a tömítéseket kicserélnem vagy át is kellene nézetnem a rendszert? Ha csak tömítéscsere,akkor Nálad beszerezhető-e?

Válaszodat köszönöm:

Krisztián

Hali!
Ha kinnt van a motor akkor érdemes az összes tömítést kicserélni, illetve amennyire lehet átnézni, hogy nem látható-e valahol még zöld trutyi. A tömítéseket tudom prezentálni, de jobb ha a kezedbe hozod és előtte egyeztetünk telefonon.
Moha
Avatar
dr.Moha
autóklíma javító
autóklíma javító
 
Hozzászólások: 978
Csatlakozott: 2005.05.09. 21:30
Tartózkodási hely: Magyarország - Csömör

HozzászólásSzerző: vaczi Dátum: 2009.04.03. 08:46

Szia!

Van egy 1986-os Chryslerem. Az R12-vel szerelték. Anno működött a rendszer,de a gumicsövek porózussá váltak,nyomták az olajat. Ezeket kicseréltem,feltöltettem a rendszert. Kb. 6 hónapig működött is tökéletesen. A gáz elszökött,de egészen mostanáig nem találtuk a hibát,pedig szivárgáskeresővel is néztük. Egyéb okból a motort kivettem az autóból,akkor derült ki,hogy a kompresszoron lévő csöveken a zöld tömítőkarikák szétmorzsolódtak. Elég lenne csak a tömítéseket kicserélnem vagy át is kellene nézetnem a rendszert? Ha csak tömítéscsere,akkor Nálad beszerezhető-e?

Válaszodat köszönöm:

Krisztián
vaczi
kezdő fórumozó
kezdő fórumozó
 
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2009.04.02. 20:49

Re: Uj vagy felujitott kompresszort?

HozzászólásSzerző: dr.Moha Dátum: 2009.03.31. 10:42

temesin írta:Sziasztok,

Sok helyen neztem mar utana a kerdeseimnek es sokfele valaszt kaptam.
Van egy 20 eves autom (Audi 200), R12-es gazzal mukodo automata klimaval. A kompresszor Denso 10P17C tipusu. Mikor jar a kompresszor kimondottan kerrego hangja van, a hutes hatasfoka eppen kielegito. (14C fokos befujt levego.) Gaz tipusa, mennyisege ok, olaj ok, hibakodok nincsenek. Csak oreg a rendszer.
1. Szinte evente kell feltoltetni 8-15e Ft-ert. Uj allapotaban milyen gyakran kell tolteni a klimakat? En ugy tudtam 4-5 evet is elmennek toltes nelkul (persze ha nincs serules, helytelen hasznalat stb.).
Ha kitisztittatom, felujittatom amit kell rajta egy ilyen oreg autonal is elerheto ez, hogy ne kelljen ilyen gyakran foglalkozni vele (tolteni stb.)?
2. Irtam a kompresszor kerreg, vszinuleg gyengelkedik is. Bontottat nem veszek, mert hosszu tavon gondolkodom es megbizhato rendszert szeretnek, tehat vagy vadonatuj (~190e Ft) vagy felujitott.
A felujitasrol mindenfeleket mondanak. Fel lehet egy ilyen kompresszort ujitani, hogy az ujjal kozel egyenerteku legyen megbizhatosagban, tartossagban?
Nagysagrendileg mennyi egy kompresszor elettartama?

Elore is koszonom a valaszt, remelem nem ismeteltem masok altal feltett kerdeseket, keresessel nem talaltam valaszt ezekre.

Udv.!

Hali!
A kerregés valószínű a kompresszor végét jelenti, a hütés hatásfoka sem az igazi. Öt hét fokot kellene nyomnia. A felújítottat csak ajánlani tudom. A kompresszor javítási árakat megtalálhatod itt: http://www.autoklima.mbit.hu/index.php? ... 142&lang=1
Az öreg renszerekkel az a baj, hogy az alkatrészek porózussá válnak és eresztenek. Ezeket általában nem lehet javítani, csak cserélni. (Hűtő és gumicsövek, tömításek.) Komreszor élettartam nagyon szélsőséges, általában 110ezer kilométertől lehet számítani rá. Ha mindezek az alkatrészek ki vannak cserélve és még télen is be van kapcsolva, akkor valóban elmehet a rendszer töltés nélkül több évig is.
Moha
Avatar
dr.Moha
autóklíma javító
autóklíma javító
 
Hozzászólások: 978
Csatlakozott: 2005.05.09. 21:30
Tartózkodási hely: Magyarország - Csömör

Uj vagy felujitott kompresszort?

HozzászólásSzerző: temesin Dátum: 2009.03.31. 01:04

Sziasztok,

Sok helyen neztem mar utana a kerdeseimnek es sokfele valaszt kaptam.
Van egy 20 eves autom (Audi 200), R12-es gazzal mukodo automata klimaval. A kompresszor Denso 10P17C tipusu. Mikor jar a kompresszor kimondottan kerrego hangja van, a hutes hatasfoka eppen kielegito. (14C fokos befujt levego.) Gaz tipusa, mennyisege ok, olaj ok, hibakodok nincsenek. Csak oreg a rendszer.
1. Szinte evente kell feltoltetni 8-15e Ft-ert. Uj allapotaban milyen gyakran kell tolteni a klimakat? En ugy tudtam 4-5 evet is elmennek toltes nelkul (persze ha nincs serules, helytelen hasznalat stb.).
Ha kitisztittatom, felujittatom amit kell rajta egy ilyen oreg autonal is elerheto ez, hogy ne kelljen ilyen gyakran foglalkozni vele (tolteni stb.)?
2. Irtam a kompresszor kerreg, vszinuleg gyengelkedik is. Bontottat nem veszek, mert hosszu tavon gondolkodom es megbizhato rendszert szeretnek, tehat vagy vadonatuj (~190e Ft) vagy felujitott.
A felujitasrol mindenfeleket mondanak. Fel lehet egy ilyen kompresszort ujitani, hogy az ujjal kozel egyenerteku legyen megbizhatosagban, tartossagban?
Nagysagrendileg mennyi egy kompresszor elettartama?

Elore is koszonom a valaszt, remelem nem ismeteltem masok altal feltett kerdeseket, keresessel nem talaltam valaszt ezekre.

Udv.!
temesin
első próbálkozó
első próbálkozó
 
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2009.03.31. 00:49

Re: toyota previa

HozzászólásSzerző: dr.Moha Dátum: 2009.01.31. 10:40

bilaci írta:Hello, Dr. Úr!

Segítséget kérek. Van egy 2002-es, Toyota Previa-nk, digit klímával szerelve. Az eszköz bekapcsolásakor cca. 15-20 mp.ig vizes porszagot bocsájt az utastérbe. Ezt követően a levegő friss illatúvá válik, és marad is így a következő bekapcsolásig. Pollenszűrőt cseréltem. Van rá megoldás, hogy ez a kellemetlen, fojtó szag ne legyen többé?
Válaszotokat köszönöm: Hali

Hali!
Hívtalak telefonon. Lehetséges, hogy a kifolyó el van tömítődve, de lehet, hogy csak gombátlanítani kellene. Egy próbát mindenképpen megér....
Moha
Avatar
dr.Moha
autóklíma javító
autóklíma javító
 
Hozzászólások: 978
Csatlakozott: 2005.05.09. 21:30
Tartózkodási hely: Magyarország - Csömör

toyota previa

HozzászólásSzerző: bilaci Dátum: 2009.01.29. 22:03

Hello, Dr. Úr!

Segítséget kérek. Van egy 2002-es, Toyota Previa-nk, digit klímával szerelve. Az eszköz bekapcsolásakor cca. 15-20 mp.ig vizes porszagot bocsájt az utastérbe. Ezt követően a levegő friss illatúvá válik, és marad is így a következő bekapcsolásig. Pollenszűrőt cseréltem. Van rá megoldás, hogy ez a kellemetlen, fojtó szag ne legyen többé?
Válaszotokat köszönöm: Hali
bilaci
első próbálkozó
első próbálkozó
 
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2009.01.28. 13:16

HozzászólásSzerző: fater69 Dátum: 2008.09.10. 22:02

Gáz nélkül nem fog menni
A technika mindig csak annyit ér, amennyit használni tudunk belőle...
Avatar
fater69
haladó fórumozó
haladó fórumozó
 
Hozzászólások: 15
Csatlakozott: 2007.08.30. 17:59
Tartózkodási hely: Bp

HozzászólásSzerző: SSwift Dátum: 2008.09.09. 20:10

Sziasztok!

Egy kis segítséget szeretnék kérni. Most szereltem be egy 98-as Suzuki Swiftbe, egy 2003-as klímáját. Még gázzal nincs feltöltve. Az lenne a kérdésem, hogy gáz nélkül meg lehet nézni, hogy működik e a klíma vagy sem? Az AC és ECO világít ha bekapcsolom a gombot, de van más is ami utal rá, hogy jó vagy sem a klíma? Vagy gáz nélkül erre nem fogok rájönni? Esetleg az alapjáratot gáz nélkül nem kellene emelnie? Csak a ledek világítanak a kapcsolón, azon kívül nem csinál semmit gáz nélkül.
SSwift
kezdő fórumozó
kezdő fórumozó
 
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2007.06.22. 17:58
Tartózkodási hely: Magyarország

Re: automata vs. manuális klíma

HozzászólásSzerző: dr.Moha Dátum: 2008.09.08. 07:32

kerouac írta:Sziasztok! Épp autóvásárlás előtt állok, de nem tudom eldönteni, hogy automatát vegyek-e vagy csak olyat ami manuális. Toyota corollárol van szó. Az automata gyakrabban hibásodik meg mint a manuális? Mennyivel lehet drágább a javítás ha elromlik?(természetesen itt a szabályzóelektronika részre gondolok, mert maga klímaberendezés gondolom ugyanazokból fődarabokból áll) Lehet-e manuálisan is működtetni a klímát (automata) pl ha vlmi elekrtonika hiba van, de a klíma még egyébként tökéletesen működik? magyarul át lehet-e kapcsolni manuális üzemmódba szükség esetén? előre is kösz az infókat!

Hali!
Igen, gyakrabban hibásodik, drágább az alkatrész, és nem lehet manuálisra átállítani a fránya komputer miatt. Bár a Toyotáknál nem jellemző az elromlás. De hosszútávon a manuálisat javasolom....
Moha
Avatar
dr.Moha
autóklíma javító
autóklíma javító
 
Hozzászólások: 978
Csatlakozott: 2005.05.09. 21:30
Tartózkodási hely: Magyarország - Csömör

HozzászólásSzerző: dr.Moha Dátum: 2008.09.08. 07:25

predator9 írta:Sziasztok!
Nekem egy kérdésem lenne. Kellene egy utastér termosztát, amit be tudnék épiteni egy autósmagnó helyére. A cél a manuális klima kiváltása egy digitális termosztát kapcsolásával. A neten nem találtam semmi ilyen jellegű termosztátot. Ha tud valaki cimet vagy valami ötletet adni, nagyon szivessen venném, és előre is köszönném.

Hali!
Őszintén? Eszeveszett dolog, én még nem találkoztam ilyennel, ami nem azt jelenti, hogy nem lehet. Szerintem felesleges egy jól műkődő rendszert megbolygatni....
Moha
Avatar
dr.Moha
autóklíma javító
autóklíma javító
 
Hozzászólások: 978
Csatlakozott: 2005.05.09. 21:30
Tartózkodási hely: Magyarország - Csömör

automata vs. manuális klíma

HozzászólásSzerző: kerouac Dátum: 2008.09.04. 13:47

Sziasztok! Épp autóvásárlás előtt állok, de nem tudom eldönteni, hogy automatát vegyek-e vagy csak olyat ami manuális. Toyota corollárol van szó. Az automata gyakrabban hibásodik meg mint a manuális? Mennyivel lehet drágább a javítás ha elromlik?(természetesen itt a szabályzóelektronika részre gondolok, mert maga klímaberendezés gondolom ugyanazokból fődarabokból áll) Lehet-e manuálisan is működtetni a klímát (automata) pl ha vlmi elekrtonika hiba van, de a klíma még egyébként tökéletesen működik? magyarul át lehet-e kapcsolni manuális üzemmódba szükség esetén? előre is kösz az infókat!
kerouac
első próbálkozó
első próbálkozó
 
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2008.09.04. 12:12
Tartózkodási hely: Budapest

HozzászólásSzerző: predator9 Dátum: 2008.08.22. 21:52

Sziasztok!
Nekem egy kérdésem lenne. Kellene egy utastér termosztát, amit be tudnék épiteni egy autósmagnó helyére. A cél a manuális klima kiváltása egy digitális termosztát kapcsolásával. A neten nem találtam semmi ilyen jellegű termosztátot. Ha tud valaki cimet vagy valami ötletet adni, nagyon szivessen venném, és előre is köszönném.
predator9
már merek kérdezni
már merek kérdezni
 
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2008.08.22. 21:47

Re: Picasso - elég a 8,4 C?

HozzászólásSzerző: fater69 Dátum: 2008.08.22. 07:13

szemlelo írta:Hello,
egy 10 hónapos 1.6-os benzines Picassom van, manuális klímával. Úgy éreztem, hogy nem hűt eléggé, ezért elvittem szervízbe (még garanciális). Megmérték, azt mondták, hogy 8,4 C a hűtött levegő hőmérséklete, ami "elég".

Az előző autóm is egy Picasso volt, de szerintem jobban hűtött (nem mérték soha), igaz a digit klímás volt.

Azt szeretném megtudni, hogy ez az érték tényleg "elég"-e, vagy lehetne/kellene, hogy hidegebb legyen?

A választ megköszönöm.

Üdv.
P.

+25 C belső hőmérséklet mellett jó
A technika mindig csak annyit ér, amennyit használni tudunk belőle...
Avatar
fater69
haladó fórumozó
haladó fórumozó
 
Hozzászólások: 15
Csatlakozott: 2007.08.30. 17:59
Tartózkodási hely: Bp

Picasso - elég a 8,4 C?

HozzászólásSzerző: szemlelo Dátum: 2008.08.21. 10:45

Hello,
egy 10 hónapos 1.6-os benzines Picassom van, manuális klímával. Úgy éreztem, hogy nem hűt eléggé, ezért elvittem szervízbe (még garanciális). Megmérték, azt mondták, hogy 8,4 C a hűtött levegő hőmérséklete, ami "elég".

Az előző autóm is egy Picasso volt, de szerintem jobban hűtött (nem mérték soha), igaz a digit klímás volt.

Azt szeretném megtudni, hogy ez az érték tényleg "elég"-e, vagy lehetne/kellene, hogy hidegebb legyen?

A választ megköszönöm.

Üdv.
P.
szemlelo
első próbálkozó
első próbálkozó
 
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2008.08.21. 10:39

Re: Twingo

HozzászólásSzerző: dr.Moha Dátum: 2008.06.24. 16:50

Pingui írta:Szia!
Van egy '94-es twingonk, és a szerelőnk szerint haldoklik a csapágy a klímakompresszorban. Rendesen hűt, csak sípol. Ő számomra irreálisan magas árat mondott a csapágyra. Te mennyiért tudnál szerezni?
Thx: P.

Hali!
Hívj telefonon:209341896
Moha
Avatar
dr.Moha
autóklíma javító
autóklíma javító
 
Hozzászólások: 978
Csatlakozott: 2005.05.09. 21:30
Tartózkodási hely: Magyarország - Csömör

Twingo

HozzászólásSzerző: Pingui Dátum: 2008.06.23. 14:18

Szia!
Van egy '94-es twingonk, és a szerelőnk szerint haldoklik a csapágy a klímakompresszorban. Rendesen hűt, csak sípol. Ő számomra irreálisan magas árat mondott a csapágyra. Te mennyiért tudnál szerezni?
Thx: P.
Pingui
első próbálkozó
első próbálkozó
 
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2008.06.23. 14:12

HozzászólásSzerző: dr.Moha Dátum: 2008.04.30. 07:30

Stephan írta:Sziasztok!

Van egy négy éves Daewoo Kalosunk, mostanában, hogy melegebb van, gondoltam bekapcsolom a klímát. (Persze, időnként még télen is megjárattam, ahogy az a gépkönyvben le van írva.) Már kb. egy hete vettem észre, hogy nem hűt, de gondoltam azért, mert csak pár perce jár. Ma azonban fél óra után tűnt fel, hogy majd' megsülök a kocsiban, odatettem a kezem a szellőzőnyílásokhoz, és külső levegő hőmérsékletet éreztem! Megálltam egy pirosnál, és rápillantottam a műszerfalra: sárga "engine check" szimbólum díszelgett rajta. (Ez, ugye motorhibára utal.) :shock: Azonnal leállítottam a klímát, kikapcsoltam a ventillátort, megnéztem a motorhőmérsékletet, normális volt. Hazaérve felnyitottam a motorházat, és furcsa kotyogó, sivító hangot hallottam, a klíma ventillátora a motortérben, működik. Egyéb problémát nem tapasztaltam, az autó szépen gyorsul, a motor kellemesen duruzsol. (Legalábbis a mai napig még szokásos, Kalosos hangja volt.) Engem mégis aggaszt ez a "check" felirat. Károsodhatott a motor a klíma miatt? Vagy fordítva? Egyáltalán van összefüggés? A check felirat egyébként nem akar eltűnni. (Bár ahhoz kell elvileg akár tíz indítás is.)

Kérlek, segítsetek!

Üdv.

Hali!
A motort nem károsíthatja a klíma, vagy legalábbis csak annyira károsítja, mint a generátor. A check jel kiolvasásához javasolom a szervízt, ők törölni is tudják, ha nincs nagyobb baj. A klíma pedig azért fújt meleget mert kevés vagy nincs benne elég gáz. Ha nincs gáz benne, akkor be sem kapcsol a klíma.
Moha
Avatar
dr.Moha
autóklíma javító
autóklíma javító
 
Hozzászólások: 978
Csatlakozott: 2005.05.09. 21:30
Tartózkodási hely: Magyarország - Csömör

ElőzőKövetkező

Vissza: Utastér hűtés - klíma

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég

cron